İstanbul Kültür Üniversitesi (İKÜ) Meslek Yüksekokulu (MYO) programları öğrenci temsilcilerinin katılımıyla organize edilen 2020-2021 eğitim öğretim yılı “İKÜ MYO Öğrenci Zirvesi”, 21 Haziran 2021 tarihinde İncirli yerleşkesinde mobil hibrit teknolojisi ile açık ortamda gerçekleştirildi. Zirve, mobil hibrit teknolojisiyle eş zamanlı olarak CATS üzerinden de uzaktan bağlantı ile takip edildi.
“İKÜ MYO Öğrenci Zirvesi”, Meslek Yüksekokulu Müdür Yardımcısı ve Öğrenci Birim Sorumlusu Öğr. Gör. Oğuzcan Akgöl’ün konuşmasıyla başladı. 2020-2021 bahar yarıyılının son döneminde uygulamalı ders yetkinlik kayıplarını gidermek adına, yüz yüze eğitim kapsamında randevulu olarak dönüşümlü seyreltilmiş hibrit sınıfların kullanımı ile öğrencileri İncirli yerleşkesinde ağırladıklarını değerlendiren Öğr. Gör. Akgöl, bu süreçte özverili çalışmaları için MYO akademisyenlerine ve öğrencilere teşekkürlerini iletti.
Öğr. Gör. Oğuzcan Akgöl konuşmasında pandemi döneminde öğrenci odaklı, moral ve motivasyonu ön plana alan İKÜ MYO yönetiminin bakış açısından bahsetti. Katılımcı bir anlayışla öğrenci temsilci biriminin yönlendirildiğini, çevrim içi etkinliklere sorumlu olarak dahil edildiğini ve bu doğrultuda öğrencilerin temsil gücü ile sorumluluklarının daha da arttığını aktardı. Bu sayede hem öğrencilerimizin hem de İKÜ MYO akademik-idari personelinin motivasyonlarının dinamik kaldığını ifade etti.
Zirvenin devamında bir senedir MYO Öğrenci Temsilciliği Başkanlığı yapan Halkla İlişkiler ve Tanıtım 2. sınıf öğrencimiz Caner Gökay Guguk söz alarak, düşüncelerini aktardı. Görevde bulunduğu süre zarfında başta MYO E-Bülteni olmak üzere önemli projeler ve etkinlikler ürettiklerini anlatan Guguk, pandemi sürecinde öğrencilerin üniversite ve birbirleri ile olan iletişimlerini en güçlü biçimde sağladıklarını ifade etti. Guguk ayrıca; kendilerine İncirli yerleşkesinde “MYO Öğrenci Temsilciliği” olarak bir temsilci odasının tahsis edildiğini, çalışmalarını burada yürüttüklerini ve bu sayede daha fazla aidiyet ruhu ile istikrarlı bir çalışma ortamı bulduklarını sözlerine ekledi. Bu ortamın oluşmasında kendilerine imkân tanıyan MYO Müdürlüğü’ne teşekkürlerini iletti. Guguk, hibrit sınıflardaki eğitimlere dair yapmış oldukları öğrenci anket sonuçlarından da bahsetti. Anket sonuçlarına göre özellikle pandemi sürecinde hibrit sınıfların eğitim-öğretimde motivasyonu ve derslere katılımı arttıran önemli bir unsur olduğunu belirterek, son teknolojiyle donatılmış hibrit sınıf teknolojisinin öğrencilerin arzuladığı modern eğitimi sağladığına dair olumlu geri dönüşler aldıklarını, bu yüzden yerleşkeye gelişlerde alınan hijyen ve sağlık odaklı güvenlik önemleri için tüm öğrenciler adına memnuniyetini dile getirdi.
İKÜ MYO Öğrenci Zirvesi’nin son bölümüne davet edilen ve söz alan MYO Müdürü ve Dijital Eğitim Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Sinan Kesici, yürütülen başarılı faaliyetler için hem oluşturulan öğrenci biriminde görevli akademisyenleri hem de özverilerinden ötürü öğrenci temsilcilerini tebrik etti. Dr. Öğr. Üyesi Kesici, dijitalleşmeyle birlikte eğitim öğretimde dönüşümün yaşandığını, buna ayak uyduranların öne geçeceğini ve özellikle yükseköğretimde mesleki eğitimin yeni bir forma kavuşacağını öğrencilerle paylaştı. İKÜ MYO yönetiminde oluşturdukları ters mentor uygulamasının faydalarından örneklerle bahseden Dr. Öğr. Üyesi Sinan Kesici, bu sayede öğrencileri yönetimin içerisine dahil ettiklerini ve karar alma süreçlerinde öğrencilerin aktif rol oynadığını ifade etti. Bu katılımcı modelin yeni dönemde de süreceğinin altını çizen Dr. Öğr. Üyesi Kesici, hibrit dersliklerin kullanımından duyulan öğrenci memnuniyetinin çok değerli olduğunu aktardı.
Haz
23
2021
0