İKÜ MYO Optisyenlik Programı, 9 Nisan 2021 tarihinde “Kontakt Lens Teknolojileri” başlıklı webinar düzenledi. ALCON’dan Kıdemli Ürün Müdürü Kerem Engin, Profesyonel İşler Uzman Serkan Yüksel, Avrupa Bölge Satış Müdürü Hakan Dikçe ve Dünya Göz Hastanesinden Göz Hastalıkları Uzmanı Op. Dr. Hakan Özkan etkinliğe konuşmacı olarak katıldılar. Moderatörlüğünü Optisyenlik Program Danışmanı Öğr.Gör. Emin Aksan’ın üstlendiği webinarda, öğrencilerimize kontakt lenslerde güncel teknolojiler iletildi. Yoğun ilgi gösterilen etkinlikte, öğrencilerin soruları da yanıtlandı.
1999 yılında göz istisasında ilk öğretilen ilaçlar ALCON ilaçlarıydı. Tüm tanı ve tedavi aşamalarında insanlığa büyük katkı veren bir kurumdur. Önemli ARGE yatırımları vardır. Kontakt Lensler ALCON firmasının işlerinin bir parçasıdır, diğer alanlarda da yer almaktadır.
Dünya ölçeğinde Kontakt Lens kullanım oranları verilmiştir. Dijital çağımızda teknolojik aletleri çok sık kullandığımız için miyopi oranları artmaktadır. Göz kırma kusurlarının arttığı gözlemlenmektedir. Kontakt Lens, Gözlük ya da ameliyat ile göz kırma kusurları düzeltilmektedir. Dünyada 2020-2030 arasında %33-%40 miyopi oranı öngörülmektedir.
Ülkemizde kontakt lens kullanım oranı %1.4’dür, 960.000 kişi yaklaşık kullanmaktadır, diğer Avrupa ülkelerine göre düşük bir oran görülmektedir. ABD’de %13 42 Milyon kişi, Avrupa %7 55 milyon, Japonya %15 19 Milyon kişidir. Kişiler göz kırma kusurları olduğu halde düşük göz kırma kusurlarında doktora gitmeyi geciktirmektedir. Miyopi sürekli artış gösterdiği gözlemlenmektedir ve bu miyopi kusurlarının düzeltilmesi gerekir. Hastaları çok iyi yönlendirmek gerekmektedir. Reçetelerini almaları için göz hastalıkları uzmanına yönlendirilmesi gerekmektedir.
En hızlı büyüyen segment Silikon Hidrojel lensler olduğu görülmektedir. Kurumsal olarak değerlendirildiğinde hem gözlük hem lens kullanan kişiler en değerli hasta grubu olarak dikkate alınmaktadır. Hastaya doğru bilginin aktarılması çok önemlidir. Mağazanızı açtığınızda size ziyaret etmek bizi çok memnun edecektir.
Optisyen bulundukları bölgenin göz danışanı olarak önemli bir görev almaktadırlar. Optik mağazası açarken lokasyon çok önemlidir. Mutlaka fizibilite çalışması yapılmalıdır. Diğer kriterler; nüfus sayısı, genç-orta-yaşlı nüfus dağılımı, gelir seviyesidir. Diğeri ise merchandising’dir; ürünlerin bulunur, görünür ve önerilir olması gerekir. İyi bir dinleyici olmak gerekmektedir. Optik mağazada ürün çeşitliliği; optik çerçeve, cam, güneş gözlüğü, lens, lens bakım ürünleri olmalıdır.
Fırsat maliyeti kavramı temel olarak iktisat teorisi ile ilgilidir. Buna göre üretimine karar verilen ürünlere karşılık üretiminden vazgeçilen ürünlere fırsat maliyeti denmektedir. Örneğin lens satamıyorsanız solüsyon satmanızın da önemi kalmayacaktır. Ürün stoğu çok önemlidir. Raftan istenilen ürünü anında karşılanması gerekmektedir. Stok için fazla sayıda alımlar ürün maliyetini düşürecektir.
Lens tüketicisi uzun vadede daha sadık olmaktadır. Tüketiciye belli periyotlarda hatırlama yapılmalıdır.
Aylık lens kullanıcısı yılda 4 sefer mağazaya gelir. Günlük lens kullanıcısının 12-24 kutu alma potansiyeline sahiptir. Gözlük alımlarında verilen promosyonlar, lensler içinde yapılabilir. Çapraz satış etik kurallar çerçevesinde olmalıdır.
Lens ve optik gözlük kar karşılaştırılması bürüt gelir üzerinden incelenmiştir. Lens müşterisi bir optik mağazasının en değerli müşterisidir. Kullanıcının talebini dikkate alı, kullanıcının uzun vadede mutlu olabileceği alternatifleri anlatın, doktor kararıyla ameliyat olmadan lensi denemesi sağlanmalıdır.
Lens mi Gözlük mü? Burada doktorların önerisi önemlidir. Her lens kullanıcısının bir gözlüğü de olmalıdır. Lens konusunda optik mağazaları konularına cam gibi tam olarak hakim olamamaktadırlar. Lens ile ilgili bilgi çok değerli olacaktır.
Kontakt lensler 1508 tarihine Leonardo da Vinci’ye dayanmaktadır. 1960’da bugünkü yumuşak lenslerin temeli atılmıştır.
Tedavi seçeneklerine göre, materyaline göre lensler incelenmiştir. Yumuşak kontakt lenslerin Hidrojel Lensler, Oksijen Geçirgenliği, Hidrofilik Materyal, Silikon Hidrojel, Oksijen Geçirgenliği, değişim planına göre ve kullanım sürelerine göre sınıflandırılması incelenmiştir.
Lenslerin kullanım sürelerine ve hijyene dikkat edilmesinin önemi vurgulanmıştır. Kontakt lenslerde diyoptri bilgisi aktarılmıştır. Günümüz kontakt lens üretim teknolojileri açıklanmıştır.
Rekabet hayatın her alanında bulunmaktadır. Optik mağazalar için de zincir mağazalar açısından benzer şekildedir. Stok durumu burada önem kazanmaktadır. Uzun vade de baktığınızda lens önemlidir. Portföyümüzdeki optiklere eğitim veriyoruz. Ayrıca Meslek odaları da eğitim vermektedir. Meslek odalarına üye olunması tavsiye edilmiştir.
Nis
19
2021
0