“Yeni Nesil Cam Teknolojileri”

Meslek Yüksekokulu, 20 Mayıs Perşembe günü “Yeni Nesil Cam Teknolojileri” başlıklı e-seminer düzenledi. Etkinliğe konuşmacı olarak katılan Seiko Optik Türkiye Satış Pazarlama Müdürü Faruk Ulusoy ile Öğr. Gör. Neslihan Demiröz, güncel teknolojiler hakkındaki gelişmeleri öğrencilerimize aktardılar. Moderatörlüğü Öğr. Gör. Emin Aksan tarafından yapılan etkinlikte, öğrencilerimizin soruları katılımcılar tarafından yanıtlandı.

SEİKO HAKKINDA

Optisyenlik sektöründe Seiko katkıları ile önemli bir kurumdur. Yerli ve yabancı gözlük camlarını üreten tüm firmalar çok kaliteli camlar üretmektedir. Seiko’nun diğer firmalardan ne farkı vardır? Seiko bir Japon firmasıdır, kelime anlamı olarak hassasiyet diyebiliriz. Hassasiyete kurum olarak çok önem veriyoruz ve bu da her ürünümüze sirayet etmiştir.

1881 yılında "Kintaro Hattori" tarafından Japonya'nın başkenti Tokyo'nun Ginza bölgesinde bir mücevher ve takı dükkânı açması ile bugünkü Seiko firmasının temelleri atılmış oldu. 1921 yılında Japonya’nın ilk optik cam atölyesini kurmuştur. 1967 yılında ilk tam donanımlı optik cam fabrikasını inşa etmiştir. 1980 yılında Japonya’nın ilk organik camını üretmiştir. 100 yıldır optik cam üreten bir kuruluştur. Seiko başarılı tarihsel geçmişinde Japonya depreminde hasar gören kullanıcıların tüm camlarını ücretsiz olarak değiştireceğini belirterek, gösterdiği hassasiyet ile ülke çapında saygın bir kurum haline gelmiştir. Temel felsefemiz tüketiciyi asla mağdur etmemektedir.

Epson, Seiko’nun yan kuruluşudur. Epson yazılım açısından önemli bir kurumdur, Seiko için yeni teknolojiler geliştirmektedir. Seiko uzay araştırmaları için de cam üretmektedir. Hüseyin Bolt’un dünya rekorunu koşusunu ölçen Seiko’dur. Bir optisyen neden Seiko satmalıdır? Optik mağazalarında gözlük camı ve gözlük çerçevesi satışı ön plandadır. Gözlük çerçevesi somut bir üründür, elle tutulabilir, denenebilir ve tercih edilen dünyaca meşhur markalar vardır. Çerçeve seçtikten sonra optisyenin görevi önem kazanmaktadır. Optisyenin kartviziti camdır diyebiliriz. Tavsiye edilen cam ile tüketiciye aktarılan konfor optisyenin kalitesini getirir, tüketici memnuniyeti ve güveni sağlamış olur.  Ülkeye ve şehirlere göre tüketicinin beklentileri, endişeleri aynıdır.

Bulunulan lokasyonda yeni müşteri kazanılması ve ikinci ürünlerde de memnun edilmesi önemlidir. Önceki alımlarından memnun olmayan müşterileri de kazanabilmek ve müşterilerin çevrelerine aktaracağı mutluluk ile ticari işletmemizin hacmini genişletmiş oluruz. Bu aşamalarda hata yapma lüksümüz yoktur. Kullanıcı memnuniyeti sağlanırsa cam tercihi ile tekrar gelecektir. Gözlüğün dışarıdan görünümü ve kullanım konforu ilk iki testtir. Üçüncüsü ise sağlamlıktır. Gözlük camının kalitesi önem kazanmaktadır. Müşteri memnuniyetsizliğinde camda üretimsel bir hatanın olmaması önemli değildir. Müşteri ilişkileri sadece ticari olarak düşünülemez. 

Türkiye’de %83 dünyada %78 olarak bilinen dünya markalar tarihinde ilk 100 cam markasındandır. Seiko optisyene marka bilinirlik desteği sağlamaktadır. Dünyada çizilmelere karşı en dirençli kaplamalar Seiko tarafından sağlanmaktadır. Organik camlarda mineral camdan %50 daha dayanaklı kaplama üretilmektedir. Kullanım ömrünün uzun olması memnuniyeti artıracaktır. Dünyanın en ince gözlük camı üretilmektedir. Ayrıca Seiko tarafından dünyanın en üst düzey yazılıma sahip progresif camlar üretilmektedir.
 


Son Güncelleme Tarihi: Sa, 03/01/2022 - 09:06