45 Yıllık Tecrübe İstanbul Kültür Üniversitesi MYO Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı Öğrencileriyle Bir Arada...

İstanbul Kültür Üniversitesi (İKÜ) Meslek Yüksekokulu (MYO) Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı, sektörün duayenlerinden Swissotel The Bosphorus Head Concierge'i Adnan Öner ve Les Clefs dor Turkey Yönetim Kurulu ile yeni dönemde yeni projelere hazırlanıyor. İKÜ MYO; Swissotel The Bosphorus İstanbul ile imzalanan protokol ve Les Clefs dor Turkey  ile iş birliği çerçevesinde, ‘Concierge’ isimli yeni bir SA dersini ders planına ekledi. Bu ders, başta Swissotel The Bosphorus Head Concierge’i Adnan Öner ve Ajwa Hotel Sultanahmet Head Concierge’i Kerem Katıoğlu başta olmak üzere sektörün önde gelen Concierge’lerinin katılımıyla işlenecek.

Konsiyerj Ne Demek?

Konsiyerj başta turizm sektörü olmak üzere 5 yıldızlı oteller, AVM, rezidans, plaza, büyük siteler ve konuk ağırlanan lüks tesislerde uygulanan, konukların tesis içi ya da dışı fark etmeksizin ihtiyaçlarını karşılayan birim ya da kişidir. Resepsiyona bağlı olarak çalışır ve konukların talepleri doğrultusunda özel işlerini yürütür.

Konsiyerj, tesis büyüklüğüne göre tek kişiden ya da daha fazla kişinin görev aldığı birimden oluşabilir. Konsiyerj biriminde konsiyerj şefi (Belkaptan), kapı görevlisi (Doorman), anonsçu (Page Boy), taşıyıcı personel (Bellboy), vestiyer görevlisi (Cloak Room), danışma, asansör görevlisi ve şoför çalışır. Her birinin görevleri farklı olsa da ortak amaç; karşılanmasından uğurlanmasına dek konukları memnun etmek ve misafirlikleri boyunca her konuda yardımcı olmaktır.

Konsiyerj Ne İş Yapar? Görev ve Sorumlulukları Nelerdir?

  • Konsiyerj, müşteri memnuniyeti için beklenenden daha fazlasını sunar ve büyük bir özveri ile hizmet verir. Konsiyerjin görevleri arasında;
  • Misafirleri güler yüzle karşılamak,
  • Tesis hakkında bilgi vermek,
  • İhtiyaçlarını sormak ve talepleri doğrultusunda yardımcı olmak,
  • Yemek, seyahat, bilet, konser ve çeşitli aktiviteler konusunda bilgi vermek, gerektiğinde rezervasyon yapmak,
  • Değerli eşyaların korunmasını ve saklanmasını sağlamak,
  • Araç temin etmek,
  • Posta işlemlerini yürütmek,
  • Tesisin her bölümüyle sistematik çalışabilmek,
  • Misafirleri memnun bir şekilde ağırlamak ve uğurlamak, yer alır.

Son Güncelleme Tarihi: Pt, 02/21/2022 - 10:26