University of Applied Sciences Würzburg Schweinfurt destekleri ile 24-25 Eylül 2020 tarihlerinde İstanbul'da gerçekleştirilen kongrede “Küçük Ölçekli Firmaların Uluslararasılaşması ve Uluslararası Girişimcilik” teması altında bildiri sunumları gerçekleştirildi. İstanbul Kültür Üniversitesi (İKÜ) Meslek Yüksekokulu İşletme Yönetimi Programı akademisyenlerimizden Öğr. Gör. Burak Öçlü “The Effect of Digitalization on Food Purchasing Preferences: A Study on the Impact of the COVID-19 Pandemic” başlıklı akademik çalışmasını kongrede tam metin sunumu ile uluslararası camia ile paylaştı.
Çalışma özellikle COVID-19 pandemisi ile yüzleşme sürecinde dijital uygulamaların tüketici tercihlerini hangi yönde etkilediği konusuna vurgu yapmaktadır. Risk ortamının artması dolayısıyla fiziksel market ziyaretlerinin azalması ile tüketicilerin gıda ihtiyaçlarını karşılamaları için çevrimiçi market uygulamalarını tercih etmeleri, yeni bir bakış açısı ortaya çıkmaktadır. Bu kapsamda çalışmada tüketicilerin çevrimiçi market alışverişlerinde hangi ürünleri sıklıkla satın aldıkları, hangi unsurlara dikkat ettikleri, müşteri memnuniyeti için uygulamadan beklentilerin neler olduğu ve pandemi sonrası dönemde de çevrimiçi market alışverişlerini devam ettirip ettirmeyecekleri konusunda mülakat yöntemi ile araştırma gerçekleştirildi. Çevrimiçi platformlar ile yeni atılımlar yapmak isteyen girişimciler için müşteri bakış açısı ile durumu analiz edebilmeleri adına teorik katkının yanı sıra pratik katkılar da sunmaktadır.
Sunumun tam metni için tıklayınız...